donderdag 4 augustus 2016

Hollandse zaken.

Gisteren was er weer een interessante uitzending van Hollandse zaken over de woningmarkt in het westen van Nederland. En het lijkt inderdaad zo alsof er niet zoveel geleerd is van de crisis 2008-2012, of het moet zijn dat de krediet-verstrekkingsregels aangescherpt zijn. Nog steeds werkt de vraag prijs-opdrijvend en de vraag is of dat op termijn positief is of juist riskant. Mijns inziens vooral dat laatste omdat een huizenkoper een optimist is.... want de rente is laag. Iets wat me redelijk tegen de borst stuitte op de woningmarkt is dat sommige mensene zeiden dat ze zonder aankoopmakelaar al helemaal geen kans hadden, maar ja de vraag die ik me stel of ik huizenkopers nou juist moet stimuleren. Ik ben van mening dat de situatie op de huizenmarkt vooral overspannen is door een tekort aan de aanbodzijde, met name qua aantrekkelijke huurwoningen. En er zullen vast nog wel meer restschulden bijkomen, dus ik kom er vast nog wel een keer op terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten