vrijdag 29 januari 2016

Hersenspinsel

Deze avond sloeg mijn creatieve economische brein op hol. En of het idee levensvatbaar is, weet ik nog niet. Maar ik vroeg me af wat je kunt met een restschuld. Een bank kan een verzameling restschulden natuurlijk verkopen. En als schuldenaar lijk je maar twee opties te hebben: of de rest van je leven iets proberen op te lossen door af te lossen of in een keer door de zure appel heen te bijten en drie jaar ongeveer in de WSNP doorbrengen. Maar is er geen tussenoplossing mogelijk? Een oplossing waarbij je bestedingsmogelijkheden boven die van de WSNP liggen, dus niet € 50.- per week, maar laten we zeggen € 200.- per week, en je gebruikt de rest als aflossing. Het voordeel voor de schuldenaar is dat hij ruimer kan leven. Het voordeel voor de bank is dat zij niet alles in een keer af hoeft te schrijven. Dit moet ik eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten