maandag 8 augustus 2016

Een restschuld en hoe dan verder?

Natuurlijk houdt het leven niet op zodra je met een restschuld zit. Het blokkeert wel een aantal ideeën. Zo verwacht ik zelf niet dat ik ooit nog een huis zal kunnen kopen ook al zou ik dat willen maar ook een geval van zelfmoord is me bekend. En ik ben natuurlijk niet de enige die in zo'n hypotheek-blokkerende situatie zit. En niet alleen het hebben van een restschuld kan natuurlijk hypotheek-blokkerend werken. Ik ken er zo nog twee uit mijn persoonlijke omgeving. Te denken valt bijvoorbeeld aan 'te oud' of het niet hebben van een vast dienstverband. In dat laatste geval zou er nog wel (tijdelijk) sprake kunnen zijn van een voldoende inkomen maar zijn er onvoldoende waarborgen op lange termijn dat de hypotheeknemer dan aan zijn verplichtingen kan voldoen. Kortom, de DTI-ratio (debt-to-income) kan er in de toekomst altijd anders uit zien dan in het heden of verleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten