vrijdag 15 september 2017

Hypotheken...

In verband met wat internet en andere problemen ben ik even niet zo actief geweest. Maar ik pak de draad maar weer eens op. We horen minder over de problematiek van de restschulden. We horen gelukkig wel dat 'de economie' weer aantrekt. En verder lees ik ook dat een groot gedeelte van de huizen inmiddels verkocht wordt zonder het voorbehoud van financiering. Je zou bijna gaan denken dat de mensen in de tussentijd hebben kunnen sparen. En aflossen is natuurlijk ook een vorm van sparen. Ik denk dat de aankoop van een huis voor de meeste mensen de grootste uitgave/investing in hun leven is. Maar goed, het nieuws waar ik nu even bij stil wilde staan is dit bericht over aflossingsvrije hypotheken. Dat dat zo is, is natuurlijk niet zo verbazingwekkend. Er kan in 30 jaar het een en ander veranderen. En dat is het vervelende: niet bij iedere inkomenswijziging ga je meteen verhuizen. Een inkomenswijziging is een stuk makkelijker op te vangen dan een verhuzing. Gelukkig zijn aflossinsvrije hypotheken inmiddels verboden. Dat zou dit soort problemen enigzins moeten voorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten